is yoga naast ontspanning ook nog een echte sport waarmee je afvalt bijv?

Ik vraag me af of yoga naast ontspannings en denksport ook nog goed voor de lijn etc is. Want ik ben dat in september 2017 van plan ongeveer. En ik ben al niet zo van het sporten, maar ik zou wel wat meer willen bewegen. Helpt dat rekken en strekken en dergelijke daarbij?

7 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Antwoorden (2)

Yoga vergt enige fysieke inspanning. Tijdens de gemiddelde yoga-oefening verbrandt u ongeveer 260 calorieën per uur. Dit komt doordat u tijdens de yoga oefeningen inspanning levert en dus calorieën verbrandt. Een yoga les van 60 tot 90 minuten staat ongeveer gelijk aan een wandeling van een uur, dus het moge duidelijk zijn dat yoga qua sporten niet de meest effectieve manier van afvallen is.. De calorieën die u bij yoga verbrandt kunt u dus eigenlijk zien als een bonus.
fremar
7 jaar geleden
Als jij verder alles van eten en drinken hetzelfde houd, en je voegt yoga toe als extra beweging, dan zou je er door kunnen afvallen. Omdat je extra energie verbrand hierdoor.
Yoga kan je ook helpen minder gestresst te zijn, en bewuster bezig te zijn in je leven. Minder stress en mindful eten kan ook zorgen voor gewichtsverlies.
Ritsuka