wat heb je als je tijdens het sporten steeds verdrietiger bozer en zelfs aggresiever wordt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Dan heb je een uitlaatklep. Een belangrijke aandrijving bij sport is adrenaline en testosteron. Die hormonen maken je agressiever en krachtiger. Als je al wat gestrest de sport begint door bijv. prive of persoonlijke omstandigheden/ kan de sport een uitlokking zijn om je stress te uiten doordat de uitdagende sport situaties zich daar vaak voor lenen, omdat bij boosheid en agressie dezelfde soort hormonale systemen werken als bij sport. Niet precies natuurlijk maar enigszins vergelijkbaar. Daardoor kan het zijn dat je je onsportief gaat gedragen, in die zin dat je acties niet goed afgestemd zijn voor wat nodig is maar meer gestuurd worden door je stresshormonen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+plus, dat klopt