kan je nog profvoetballer worden op je 19e ?

In Nederland moet je vaak jong gescout worden, maar wanneer ik kijk naar Afrika en Zuid Amerika zie ik je vaak dat veel voetballers laat prof worden. Als je naar Azië en noord Amerika kijkt zie je dat veel door middel van academies en college prof worden. Als je een motivatie heb en je bent goed genoeg voor de 1e van je vereniging kan je dan nog prof worden of eventueel in buitenland zo ja welke landen want mijn vader heeft redelijk veel connecties.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
1.6K
Erna55
7 jaar geleden
Het hangt niet af van de connecties van je vader..... Maar van je talenten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan in principe wel maar als je echt prof-materiaal bent, was je waarschijnlijk al lang gescout. Dit schrijf ik niet om je enthousiame te dimmen maar meer om de realiteit te beseffen...!

Antwoorden (1)

Wout Weghorst werdt pas op zn 20e profvoetballer. Dus ja, het kan!