Wie zijn gemiddeld langer: basketballers of volleyballers?

Is er verschil tussen landen, dus dat in het ene land de basketballers langer zijn dan de volleyballers, en in het andere land andersom?

Is er verschil tussen mannen en vrouwen?

Of is alles een kwestie van toeval, en kunnen we helemaal niet zeggen dat basketballers langer zijn dan volleyballers of andersom?

Cryofiel
13 jaar geleden
in: Sport
6.3K

Het beste antwoord

De gemiddelde lengte van het Nederlands volleybalteam in 2007 was 1,97.
De gemiddelde lengte van het Nederlands basketbalteam in 2010 (eerste 15) is 2,01.

Opvallend is dat er bij Basketbal mensen van boven de 2.10 en onder de 1.90 zijn, terwijl de meeste volleyballers tussen de 1.90 en 2.10 zijn.

Volleyballers zijn vaak meer atletisch gebouwd, terwijl je als Tank ook een prima Basketballer kunt zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Per land ligt de lengte aan het eten, de genen, en omgeving, zo zie je dat een Aziaat korter is dan een Nederlander, maar een Aziaat die in Nederland opgroeit zal langer worden door het eten en de omgeving. Mannen zijn over het algemeen langer dan de vrouwen. En als je lang bent is dat een voordeel bij het basketballen, volleyballen ook wel maar denk niet zo erg. Je kiest natuurlijk wel voor een sport waar je lichaam wat mee kan, iemand die slap is gaat bijv. ook niet gewicht heffen. Dus lengte is wel ideaal, wie gemiddeld langer zijn is natuurlijk moeilijk te zeggen, maar persoonlijk denk ik wel de basketballers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De langste zul je vinden in basketbal simpelweg omdat het vanwege zijn populairteit met meer geld ge[aard gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt ook grote volleyballers, maar omdat je een
minimum lengte voor basketbal en niet voor volleybal
moet hebben, zijn basketballers volgens mij gemiddeld langer