Hoe kan het dat kickboxers geen pijn hebben als ze met hun scheenbeen trappen en trappen ontvangen?

extreem hoge pijngrens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
7.6K

Het beste antwoord

ik kende iemand die deed boxen.
hij deed 3 keer in de week autobanden stapelen op elkaar tegen een muur en trapte er met zijn schenen tegenaan.
Hierdoor worden als het ware de zeuwen ''dood'' getrapt.
Dus dat je dan weinig gevoel meer in je schenen hebt.
zoals ze ook weleens handen in een bak grint kapot slaan om je knokkels gevoellozer te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja, zeer hoge pijngrens en ze staan te stuiteren van de adrenaline.

Toegevoegd na 1 minuut:
De spanning van de wedstrijd en de wil om te winnen doet ze de pijn verbijten of vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de zenuw uiteinden worden wat afgestompt en het gevoel word minder als je vaak het scheenbeen trapt of er op getrapt word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ik ben vroeger best vaak in elkaar geschopt ( ik had rood haar ) en toen later ben ik me wel een beetje gaan verdiepen in defensie technieken

niet fulltime hoor maar gewoon een beetje...

zodoende heb ik wel eens een week gekickboxed

eerst doet het ter*ng pijn aan je benen en voeten

maar op een moment krijg je een soort power in je en dan ga je kicken op die pijn.... want je voelt dat je sterker word hee?

maar ha voor mij was het niet verslavend : kijk een krokodil ( mn vijand ) heeft maar pieppkleine hersentjes hee?

opzij gaan is zeer effectief en ook een pistool en oja ik ben ook erg blij met de politie

gr gr edwin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon doorzuipen... dit is pure poezie +
Ik sprak onlangs een professioneel kick boxer en hij zei 'je houdt altijd wel een verwonding of pijn aan een wedstrijd over, maar het gaat ook altijd weer over'.

Met die instelling kun je ver komen.
paulus811
13 jaar geleden
In het heetst van de strijd voel je niets. Je bent geconcentreerd, gefocussed en onspannen.

Zodra je je laat gaan, emoties laat opkomen, dan verlies je je trance en ga je de impact voelen.

Na afloop van een gevecht zit je zeker wel met beurse plekken in de kleedkamer, maar zoals hiervoor geschreven... dat heelt wel weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door training van lichaam en geest is het mogelijk de pijngrens naar boven af te stemmen.
In het heetst van de strijd is die pijn voior de vechter niet of nauwelijks meer al pijn waar te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De adrenaline is de verdoving.