wat is de goedkoopste manier om te sporten?

Sinds ik eenmaal heb ontdekt wat cakejes :D zijn ben ik een vaste abonnee van aankomen. Ik wil deze kilo's graag kwijt, maar heb geen geld voor een sportschool, en ook zit het er niet in om thuis fitness spul te kopen. Eigenlijk wil ik niet meer dan 50 euro besteden aan spullen. Ik moet nog wel dingen kopen als sportschoen, althans, als ik niet op mijn hakken wil joggen. heeft iemand misschien een idee waar/hoe ik kan afvallen? En graag goedkoop, alvast bedankt! :)

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga elke dag een flink stuk stevig lopen, bij voorkeur direct na een maaltijd. Neem altijd de trap en nooit de lift. Koop een stuk touw en ga elke dag tien minuten touwtje springen.

Er kan van alles, met een beetje fantasie kom je best ver > gratis! Wandelen en / of hardlopen in de natuur (met je fiets er naar toe) en dan lange wandelingen maken, neem een vriend/vriendin mee, samen is het leuker en het is een stok achter de deur. (NS wandeltochten) Pak de fiets en maak een fietstocht , je kunt steeds een andere route nemen en zo verveel je je niet. Natuurlijk met de fiets naar school/werk en nooit de lift > altijd de trapm , nee, niet de roltrap:) Boksers doen ook aan conditietraining, o.a. door touwtje springen. Ga naar de drogist, daar koop je voor een paar euro waslijn en daarmee kun je touwtje springen. Afhankelijk van het jaargetijde kun je zwemmen in open water, in zee of in een meer, dat is gratis. Als het kouder wordt is daar de mogelijkheid (soms) tot schaatsen, maak dagelijks een flinke schaatstocht op rivieren of op meren, ook weer gratis. Wat dacht je van hoepelen , lijkt een grap , maar is een prima manier om kilo's kwijt te raken. Als laatste is er nog iets wat veel (beroeps-)sporters doen: traplopen , ja echt! Op en neer die trap , met twee treden tegelijk of met een dansje. Schijnt erg goed te werken. In huis kun je nog allerlei sportoefeningen doen, als in de sportschool. Zoals opdrukken en buikspieroefeningen. Op internet/youtube kun je er nog meer vinden. Iets beter opletten met wat je eet en drinkt helpt ook al veel. Denk aan suiker, neem een zoetje en laat staan die sportdrankjes en drink gewoon water > uit de kraan, helpt heel goed.

Bronnen:
http://sport.infonu.nl/overige-sport/82736...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100