Hoe hou je het hardlopen langer vol?

Ik moet voor school 9 minuten hardlopen en ik kan het eigenlijk niet volhouden , je krijgt er een cijfer op en telkens als je loopt gaan er punten vanaf ook moet je elke ronde sneller om er punten bij op te krijgen ( en als je langzamer gaat gaan er punten van af) wie heeft er tips?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
1.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gewoon lekker rustig wandelen ; punten die je niet hebt kunnen ze er ook niet aftrekken. Wat wouden ze doen, een -100 geven ?? Ik had altijd de SCHURFT aan die testen, en heb dan ook nooit serieus meegedaan. Wil je dat wel dan zit er weinig anders op dan oefenen. Vaker hardlopen dus.
dudemeister
7 jaar geleden
scoor een hardloopapp in de store en begin gewoon met de opbouw
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
High intensity interval training om je conditie op te bouwen. Korte sprintjes voluit, en dan langer wandelen. Dit een x aantal keer herhalen. Kost weinig tijd en je conditie gaat erf vooruit. https://www.fit.nl/trainingsmethoden/hiit

Antwoorden (2)

Daarvoor met je oefenen,dus regelmatig enkele kilometers lopen.probeer dit elke dag te doen en na enige tijd stelt die 9 minuten niets meer voor.
fremar
7 jaar geleden
Rustig beginnen is altijd de beste tip. Maakt niet uit of je getraind bent en twee uur hardloopt normaliter, of hardlopen maar een korte tijd kan volhouden. Probeer een tempo te zoeken waarbinnen je niet buiten adem raakt als je dit een paar minuten volhoudt, dat is altijd een goede indicatie.