Is er al bekend wanneer precies de paralympische atleten op Schiphol aankomen na afloop van de spelen in Rio?

Zo ja wanneer dan precies? Wij willen misschien naar Schiphol gaan om ze te verwelkomen. Of hebben zij niet zo een mooi welkom straks als de valide sporters? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens de laatste berichten zit Abraham Gebru thans op de waterfiets om over een week een Nederlands paspoort uit handen van koning Wim-Lexima te mogen ontvangen, in IJmuiden of Hoek van Holland...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwachte aankomst van de speciale oranje Boeing 777-300 (de Orange Pride Livery) van de KLM
Schiphol, dinsdag 20 september om 12.15 uur. https://community.infinite-flight.com/t/klm-777-300er-ph-bva-in-orange-pride-livery/45477

Het beste antwoord

De speciale oranje Boeing 777-300 (de Orange Pride) van de KLM die de Nederlandse sporters van de Olympische Spelen naar Schiphol bracht, zal op dinsdag 20 september ook de Paralympische helden naar huis brengen. De verwacht aankomsttijd is 12.15 als er geen vertraging is.

In Utrecht zal het Paralympic TeamNL 'smiddags vanaf omstreeks 14.00 worden onthaald. De sporters die hebben deelgenomen aan de Paralympische Spelen van Rio worden in TivoliVredenburg ontvangen en worden daar door familie, vrienden en sportliefhebbers gehuldigd.

Toegevoegd na 4 minuten:
19 september: Terugvlucht naar Nederland
20 september: Aankomst in Nederland en ‘Welkom thuis feest’ in Utrecht
21 september: Huldiging in de Grote Kerk, Den Haag en bezoek aan Paleis Huis ten Bosch door alle atleten die een medaille hebben behaald.
http://www.alydanorbruis.nl/de-olympics-zijn-afgelopen-de-paralympics-gaan-beginnen/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wauw wat een goed en uitgenreid antwoord, bedankt! Laat ik nou rooster rij zijn die dag! Dus op naar Schiphol de 20e!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Manonnetje3,
wees niet te vroeg himmelhoch jauchzend, het kan zijn dat de hele ploeg via een achterdeur vanaf Schiphol met de bus naar Utrecht wordt gebracht, dan wordt het zum Tode betrübt Hopelijk is er eventjes een zwaaipauze.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eeh?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is er geen echt welkom dan? Ik bedoel dat was toch ook met de valide sporters zo? Of niet? Wij zijn nog nooit voor zoiets naar Schiphol geweest. Alleen maar als we op vakantie gaan. Als er echt geen mogelijkheid is om ze te zien en te verwelkomen, dan heeft het geen nut natuurlijk. Parkeren is erg duur daar ook.