waarom was henk grol meteen uitgeschakeld en kon Anicka van Emden een bronzen medaille naar huis?

Toegevoegd na 1 minuut:
met een bronzen medaille

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het werkt idd anders dan met andere sporten.

Antwoorden (1)

Omdat judo werkt met een herkansingsschema vanaf de kwartfinales. Zoals ik het begrijp moet je dan eerst winnen van een andere kwartfinale verliezer en daarna van een halve finale finale verliezer. Als je die twee wedstrijden wint heb je brons te pakken. Als je echter rekent zie je dat er nu twee mensen kans maken op een bronzen medaille en dat klopt. Bij judo worden er met dit systeem altijd twee bronzen plakken verdeeld.

Zo kunnen er dus verliezers van kwartfinales met een bronzen medaille naar huis gaan.

Verliezers van achtste finales vallen direct af.

Toegevoegd na 4 minuten:
https://www.rio2016.com/en/judo-standings-ju-women-63-kg#

Klik op final blocks om het bronsschema te zien.