Waarom zijn millitairen niet heel erg breed terwijl de trainingen wel zwaar zijn?

Ik was laatst naar een open dag van millitairen en wat mij opviel was dat de millitaire niet echt heel gespierd waren terwijl de trainingen wel erg zwaar zijn. Dus zal je van de trainingen echt grote spieren krijgen of zullen je spieren eerder afnemen?

hierbij bedoel ik opdrukken touwklimmen parcours zoals hardlopen enz. Of zullen je spieren eerder afnemen doordat je zoveel calorieën verbrandt door alle activiteiten

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
Castle
8 jaar geleden
De trainingen zijn meer gebaseerd op uithoudingsvermogen en snelheid.
crispy
8 jaar geleden
de training is niet voor 'bodybuilding' maar effectief om goed de taken uit te voeren waarvoor ze zijn aangenomen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Precies! Hoe breed je bent zegt niets over hoe sterk je bent. Als je 100kg kunt bankdrukken zegt dat niets over of je 10 km met 50 kg bepakking kunt lopen. Het is niet mogelijk om aan de buitenkant te zien hoe sterk iemand is, bij vrouwen zo mogelijk nog slechter dan bij mannen.

Antwoorden (1)

Het is maar net hoe je eigen bouw is. Je hoeft niet sterk te zijn om bij Defensie te zitten. Bij touwklimmen en op de hindernisbanen heb je juist speciale tactieken waarbij je weinig kracht nodig hebt en er even goed overheen komt als een ander. Bij mij is het zo dat ik wel spieren heb alleen je ziet ze niet overduidelijk en ik druk me ook gewoon op en ik klim en klauter ook op touwen en hindernisbanen.