kan ik sporten met verrekte kruisband?

Ik heb 4 dagen terug mijn kruisband verrekt, a.s zondag heb ik een wedstrijd(kogelstoten, discuswerpen en speerwerpen), ik wil hier super graag aan deelnemen, kan dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
4.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heeft je arts hier niets over gezegd? Zo nee, vraag het alsnog aan je arts.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het heeft er alles van dat je nog geen arts of fysiotherapeut geraadpleegd hebt. Doet dat eerst!
Grote kans dat het iets anders is dan je denkt dat het is. Die arts of fysiotherapeut gaat jou ook adviseren wat wel en wat niet te doen. Bereid je maar vast voor dat je zondag niet aan die wedstrijd kunt gaan deelnemen, dan kan het heel misschien nog meevallen.

Antwoorden (2)

Als je je er goed bij voelt dan zou je het kunnen proberen. De kans op een langdurige blessure is dan natuurlijk wel grote. Het beste kan je een arts of fysio raadplegen of de belasting in jouw geval niet te groot zal zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee. Het risico is te groot dat er meer schade ontstaat.
Wanneer je echt niet zonder sport kunt zou je, om je conditie op peil te houden, in de sportschool of met zwemmen wel het e.e.a. kunnen doen. Maar dan zou je die ene knie moeten ontzien.
Als je het nl. wel doet (de sporten die je opnoemt kunnen behoorlijk belastend zijn voor knieën) en je kniebanden lopen nog meer letsel op, kan het zijn dat je altijd last blijft houden en aangepast moet gaan sporten.
Vraag advies aan je arts, laat evt. een echo maken van je knie (om te kijken hoeveel schade er is) en volg adviezen nauwkeurig op.
Zodra je beter bent ga dan doelgericht trainen om te leren voorkomen je knieën opnieuw te overbelasten. Want dat is wat het is: een overbelasting.
En wanneer je helemaal in goede conditie bent schrijf je je in voor wedstrijden. Grote kans dat je dan zo goed beslagen ten ijs komt dat je hoog in een klassement kunt eindigen.
Heel veel succes en beterschap!