Mag je magnesium (in de vorm van poeder-wordt gebruikt in de klimsport) meenemen in het vliegtuig?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
3K

Antwoorden (1)

Niet in je handbagage, maar wel in de koffer of rugzak die in het ruim gaat. Voor de zekerheid zou ik het dan wel in een nog ongeopende, verzegelde, originele verpakking meenemen.
Amadea
8 jaar geleden
gvrox
8 jaar geleden
Het lijkt me ook verstandiger om het in de koffer te doen, maar waarom zou het niet in handbagage mogen ?
Amadea
8 jaar geleden
Omdat het licht ontvlambaar is. Daarom is dat verboden om in het passagiersgedeelte van het vliegtuig mee te nemen.
gvrox
8 jaar geleden
In metaalvorm is het licht ontvlambaar, maar het 'magnesium' voor sport is een magnesiumzout (weet even niet welke). Stoffen die wel licht ontvlambaar zijn, mogen soms niet eens in de koffer mee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Magnesiumoxide poeder.
Cryofiel
8 jaar geleden
Magnesiumoxide is magnesium dat al verbrand is.