Waar moeten we met de auto naartoe om de bloeiende bollenvelden te zien (vanaf Utrecht)?

En bloeien ze nu nog of is het alweer voorbij? Svp niet antwoorden met alleen maar een plaatsnaam, want dan weten we nog niet waar die bloemen staan. Graag een beetje een route in die buurt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
5.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga op een doordeweekse dag, niet in he weekend want dan gaat iedereen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We weten ook nog niet wanneer we gaan. Zeker niet dit weekend, maar het weer blijft mooi voor zover ik weet.

Het beste antwoord

Hey Zondag....om te genieten en mooie foto's te maken moet je naar de Bollenstreek...
Hillegom en Lisse....
Ben je in Lisse pak dan gelijk het strand mee...
Langevelderslag ligt op een steenworp afstand van Lisse....
Je kunt heerlijk wandelen door de duinen daar en er zijn diverse eet en drink tentjes bij het strand te vinden....
Ik raadt je aan om eerst naar Hillegom te rijden en vandaaruit binnendoor naar Lisse...en van Lisse naar Langevelderslag

Ik denk dat je vanaf de A4 komt? Neem dan de afslag Nieuw-Vennep en hou dan Hillegom aan...

Dus de A4....afslag Nieuw-Vennep.....dan richting Hillegom...daar kom je al meerdere velden tegen met felgekleurde bollenvelden....vervolg de route naar Lisse...ook mooie bollenvelden...en rij dan naar Langevelderslag....lekker uitwaaien op het strand...
Veel plezier!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik ontkom er niet aan om in mijn antwoord plaatsnamen te vermelden Maar de kop van Zuid- Holland met name Hillegom en Lisse zijn zeer bezienswaardig v.w.b. bloeiende bollenvelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, maar dit is het antwoord waar ik dus niets aan heb en waar ik al op doelde. Op school heb ik óók geleerd Lisse en Hillegom. Maar WAAR dan in die plaatsen als ik daar aangekomen ben? Ik heb die bollenvelden nog nooit in het echt gezien. Zijn ze gewoon overal rondom die plaatsen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Zondag: Ja als je in deze omgeving rijdt zie je de bollenvelden voor en achter je alsmede links en rechts van je. Jammer dat je er niets aan hebt. Laat mijn antwoord nog even staan t.b.v. de mensen die er morgen toch even er op uit willen om van de bollenvelden te genieten.
Misschien kun je beter naar de Keukenhof 2010 in Lisse gaan om alle bloemen en bollen in hun volle pracht en praal te kunnen aanschouwen.
Naar het westen ; het noorden van Zuid Holland en het zuiden van Noord Holland om precies te zijn, voornamelijk tussen Haarlem en Leiden.
Op dit moment staan de eerste velden zeker in de bloei, en dat duurt tot ongeveer effe na moederdag.

Half maart tot half mei is zo ongeveer de bloeiperiode van de bollenvelden ; en dat is ook de periode dat de Keukenhof open is, uiteraard. Wellicht ook een aanradertje ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet in het weekend.....tussen de A4 en Lisse staat het bumperbumper....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, dat zou best kunnen ja - ik scheurde er altijd met de brommer doorheen, lekker binnendoor achter de keukenhof langs, dan merk je daar niet zo veel van ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach Marleen, de Keukenhof is schreeuwend duur. Ik wil daar gewoon een beetje rondtoeren met dit mooie weer; stukje lopen , foto's maken van die mooie kleuren, kopje koffie ergens drinken. Eigen broodje mee en we hebben een niet al te duur dagje uit. Zo doen "minimumlijders" dat ;-) . (Ik laat effe in het midden of ik mezelf tot die groep reken :-) ).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef je groot gelijk ; Keukenhof is leuk voor buitenlanders, maar wij kunnen ZO veel bloembollen zien dat ze je de neus uit komen op een gegeven moment. Ik WEET eerlijk gezegd niet eens wat dat grapje kost.
Maar daar in die omgeving kun je wel je hart ophalen, dat is zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer dan € 20 per persoon heb ik me laten vertellen; belachelijk! Lekker dagje uit: meer dan HONDERD gulden voor alleen entree en één koffie de man (en op 1 dag wil je natuurlijk wel meer drinken dan 1 koffie; het zou verboden moeten worden! (die prijzen bedoel ik).
Naar de bollenstreek, Hillegom, Lisse enzovoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dit moment staat de velden prachtig in bloei!! Ik kan het weten... woon in Hillegom!! Aankomende week verwachten ze Keukenhof op zijn mooist! ( Lisse) Vanmiddag om 4 uur komt de bloemencorso in Hillegom aan, deze rijdt langzaam richting Haarlem. Voor de bollenvelden te bekijken rijdt je via Hillegom de Zilk in, en daar rij je over de kleine wegen door de bollenvelden. Morgen is het weer iets rustiger in de buurt, dan is de corso voorbij, dan kun je evt.ik dacht in Noordwijk, de bloemenwagens van de corso bekijken.
Veel kijkplezier!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke tip, +1.
Bij Hillegom en Lisse in de buurt heeft de ANWB wegwijzers voor een autoroute door de Bollenstreek geplaatst in een traject van ongeveer 60 km. U kunt aan deze bollenroute beginnen bij bijvoorbeeld Oegstgeest op afslag 7 richting Katwijk op de A44.

Verder is er ook nog een bloembollenroute in de Noordoostpolder, misschien minder bekend, maar het is wel de langste van Nederland. Ook deze route is goed bewegwijzerd. U rijdt de route met de auto vanaf de A6, afslag 14 Emmeloord. De eerste wegwijzers staan bij de afslag. Bij het Tulpeninformatiecentrum in het plaatsje Creil kunt u een brochure krijgen over de route.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit geweten dat ze in de Noordoostpolder ook bloembollen verbouwen. Goeie tip! +1.
Neem op station Haarlem bus 90 naar Den Haag... Je komt dan dwars door de bollenvelden heen, prachtig! En je hoeft dan niet zelf te rijden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een leuk idee, +1.
Rijd naar Alkmaar en als je de stad binnenrijdt ligt er pal naast het AZ stadion een kleed van bloeiende bloemen, daarna ga je gezellig de binnenstad van Alkmaar in om te shoppen en in de middag een route Bergen, Schoorl, ow ow ow dat is pas genieten!!