Bouw je sneller spiermassa op als je stevig bent?

steeds vaker zie je dat mensen van "dik" naar breed gaan, en dan droogtrainen en vervolgens een mooi lichaam eraan overhouden!

Ik heb een normaal postuur en vroeg me af of het bij mij dan langzamer gaat ookal ik voortaan meer eet en gezonder dan bij ieman die stevig is en zijn voeding aanpast en gaat fitnessen?

8 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
8 jaar geleden
Bulk en cut heet dat. Gewoon rustig aan spiermassa opbouwen met een klein overschot aan kcal, voldoende eiwitten en goed schema wil ook hoor.
Eerst aankomen en daarna afvallen lijkt mij lastig voor je huid om bij te houden, en persoonlijk ben ik geen fan van honger lijden.
Alex1995
8 jaar geleden
Honger lijden is sowieso slecht voor spieren op te bouwen inderdaad, maar als je een normaal postuur hebt, en meer dan voldoende eet, zul je dan toch snel groeien?
Ritsuka
8 jaar geleden
als jij meer eet dan je nodig hebt bij je huidige gewicht en activiteit, dan kom je aan. Door dit geleidelijk te doen en goed erbij te sporten, kun je ervoor zorgen dat deze extra energie voor spieren gebruikt word.
Snel groeien gaat het niet worden, je moet hier wel een paar maanden voor rekenen hoor. Als je snel wilt, moet je aan de illegale middelen.

Het beste antwoord

Nee je bouwt niet veel sneller spiermassa op. Al lijkt dat vaak wel zo. Dat komt omdat iemand die wat dikker is ook meer gewicht moet meezeulen, en daardoor al wat sterker is dan iemand die veel lichter is. Als je het vet er dan af traint ze je vrij snel de spieren.
Ook een voordeel van iemand die dik is en gaat trainen: minder snel tekort aan voedingsstoffen. Ze hebben immers een voorraad.