Is borstcrawlzwemmen beter om af te vallen dan schoolslag?

Weet jij het antwoord?

/2500

Met de borstcrawl verbruik je zeer waarschijnlijk meer energie dan met de schoolslag

Bronnen:
http://www.9lives.be/forum/sport/655072-ve...

Het hangt ervan af, hoe goed je crawl is. Als je (technisch) een goede crawl hebt, zwem je hoofdzakelijk op je armen : je benen houden eigenlijk alleen je richting op spoor, maar je voorwaardse snelheid komt uit je armbeweging. Bij de schoolslag komt er zowel stuwing vanuit je benen, als 'voorwaards trekken' van je armen. Om een mooi gevormd lichaam te krijgen, kan je het beste de twee slagen afwisselen : je traint dan, door de verschillende spiergroepen in je armen, die je voor de slagen nodig hebt, je armen/schouders het meest veelzijdig.

Hoeveel calorieën je verbrandt hangt af van de inspanning die je verricht. Het maakt dan niet uit of je borstcrawlt, schoolzwemt of gewoon wat krabbelt. Met borstcrawl zul je bij dezelfde inspanning sneller vooruit gaan en meer je armspieren trainen, maar dat was je vraag niet.

het gaat bij dat doel vooral ook om de duur ervan; vanaf een minuut of twintig begint het verbranden pas zinvol te worden; kies de zwemslag die je het langst volhoudt!

Hierbij een lijstje, voor uitleg zie de site. Zwemmen, baantjes trekken, freestyle, snel, zware inspanning 10.0 Zwemmen, baantjes trekken, freestyle traag, middelmatige of lichte inspanning 8.0 Zwemmen, crawl, snel (68,58m/min), zware inspanning 11.0 Zwemmen, crawl, traag (45,72m/min), middelmatige of lichte inspanning 8.0 Zwemmen, ontspannend, geen baantjes trekken, algemeen 6.0 Zwemmen, rugslag, algemeen 8.0 Zwemmen, schoolslag, algemeen 10.0 Zwemmen, vlinderslag, algemeen 11.0 Toegevoegd na 1 minuut: Dus voor jou vraag, de schoolslag! Toegevoegd na 3 minuten: Het ligt dus ook wel aan de snelheid.

Bronnen:
http://www.racquetball.nl/energie.htm

zeker met hardlopen verbrand je toch ook meer calorieen dan met gewoon lopen het beste is roeien

Het ligt er eigenlijk maar net aan hoe jij wil afvallen. Wil je snel afvallen? dan zou ik voor een intensievere vorm van zwemmen kiezen, bedenk wel dat je dan ook sneller aankomt. Het beste is om af te vallen met een hartslag tussen de 130 en 140. Deze hartslag haal je met minder intensieve oefeningen. Met een hartslag boven de 140 ga je meer richting conditietraining. Het is wel belangrijk om beide methoden minimaal een uur achter elkaar te doen. Wat je ook kunt doen is het afwisselen, 2 baantje minder intensief en 1 baantje meer intensief. Hierdoor houd je je hartslag hoog genoeg, val je af en werk je ook nog eens aan je conditie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100