Welke sport in Nederland is populair bij de vrouwen?

Bij de mannen is dat voetbal heel duidelijk,is er een sport die veel meer leeft bij de vrouwen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Schaatsen, Hockey, Tennis en, misschien, ik weet het niet zeker, Volleybal!

Bronnen:
Mijn brrrrrrrrriljante brein...(Eigen ervaring)

Om te spelen: waarschijnlijk Tennis of Hockey. Na voetbal is Tennis ook de sport met de meeste geregistreerde leden. Hockey is heel erg populair doordat de Nederlandse teams regelmatig goed presteren. Om te kijken: Waarschijnlijk Schaatsen, dat is en blijft immens populair in Nederland, bij zowel mannen als vrouwen. En daarnaast waarschijnlijk ook wel tennis.

Paardrijden. Van alle ruiters in Nederland (400.000 paarden) is meer dan 90 % vrouw. Toegevoegd na 2 minuten: Hoeveel ruiters er zijn, is moeilijk na te gaan. Als je uitgaat van twee tot drie ruiters per paard, kom je al over het miljoen ruiters in Nederland. Daarmee zou het de tweede sport zijn na voetbal.

Wat mij betreft: wielrennen! Mannenwielrennen. Al die prachtige konten, stevige benen, strakke kuiten, het gezwoeg en gehijg over dat stuur......... Ik verlang naar de Tour de France!!

Ik denk dat er toch wel vrouwen zijn die van voetballen houden,maar dan alleen van oranje (ikzelf tenminste) ook darten valt bij mij in goede aarde.

Hokey, korfbal en paardrijden.

Zwemmen, volleybal.

Turnen, ballroomdancing, paardrijden, volleyball, hockey, tennis, enz. ;)

Tennissen, vrouwen houden van interactie, van praten met elkaar, dat is tennissen. Vrouwen zijn dan ook behoorlijk goed met tennissen. Ze doen nauwelijks voor mannen onder. Toegevoegd na 4 minuten: Als je kijkt naar de verhouding mannen en vrouwen in een sport dan is dat paardrijden. Als je kijkt naar aantallen, dan is dat wandelen. Nog meer dan tennissen.

Een sport die meer leeft bij vrouwen,in Nederland iig,is handbal.Er bestaan beduidend meer dames- dan herenteams.

Volgens mij momenteel Zumba en over het algemeen Paardrijden en Dansen.

hockey

Dansen & ijshockey <33333

Bronnen:
vind ik dan xd

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100