Is een touwladder goed als zwemtrap te gebruiken op een boot?

Ik heb aan boord een verwijderbare zwemtrap nodig die zo min mogelijk ruimte inneemt. Daarom denk ik aan een touwladder. Ik vraag me alleen af of je met een touwladder toch enigszins gemakkelijk aan boort kunt klimmen, want zo'n ding is natuurlijk niet stabiel. Iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
BoorD
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kies voor een opvouwbaar, of inklapbaar model, dat neemt weinig ruimte in en is stabiel. Een touwladder is moeilijk af te dalen en moeilijk te beklimmen.
http://www.hermansmarine.nl/categories/550-zwemtrappen
Antoni
8 jaar geleden
Kwestie van proberen wat bevalt, lijkt mij. Een touwladder is toch niet zo duur? Misschien kan je er tijdelijk een lenen en proberen en daarna pas definitief aanschaffen (of niet).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Touwladder werkt voor geen meter. Blijft niet recht hangen. Je wordt onder de boot "getrokken".

Het beste antwoord

nee, door de vorm van de romp trap je de treden als het ware onder je vandaan waardoor je gaat 'hangen'. En vaste (uitschuifbare) zwemtrap is een stuk prettiger om weer aan boord te klimmen.
paulus811
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En op het moment dat je bijna boven bent en je voeten ter hoogte van de romp zijn gekomen, druk je de touwladder tegen de boot aan en komen je tenen in de knel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank!