Heeft het enige nut om je buikspieren te trainen als je een hoopje vet erop hebt?

Ik word 20 jaar oud en ik ben een fanatieke sporter in de sportschool en heb daarom een eigen trainingsschema en een eigen voedingsschema gemaakt wat prima werkt.
Me vrienden hebben me verteld dat ik tijd moet vrij maken voor buikspieren ook al heb ik een laagje vetje erop zitten.
Heeft dit enige nut ? Want ik ben na de zomer weer bezig om ruim tussen de 2500 en 3000 kcal binnen te werken.
En dat betekend dat ik niet alleen spieren erbij op krijg maar ook extra vet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
8 jaar geleden
Je traint je spieren natuurlijk wel, maar je buik kan er dikker door lijken omdat het vet er nog overheen zit.

Antwoorden (2)

Je traint je spieren om ze sterker te maken. Ze zullen ook sterker worden, ondanks het vet wat erop zit.
Het heeft dus zeker nut

Je bedoelt misschien trainen om ze zichtbaarder te maken. Op moment dat je meer verbrandt dan wat je binnenkrijgt, zul je vet verbranden, dus ook het beetje op je buik.
En alle spieren die getraind zijn (en daarmee groter zijn geworden) verbranden ook in rust meer energie.
Het heeft dus zeker nut
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het heeft dus pas nut om je buik te trainen wanneer je dus meer verbrand dan je binnenkrijgt.. De concrete vraag was: Heeft het nut om je buik te trainen zelfs wanneer je minder verbrand dan je binnenkrijgt? En dan bedoel ik niet alleen qua uiterlijk maar ook voor de andere spiergroepen in je lichaam?
tinus1969
8 jaar geleden
Hier is sprake van allerlei foute aannames. Waar het om gaat:
Spieren train je door ze te oefenen, niet meer, niet minder. Train je, dan groeien ze, train je niet, dan groeien ze niet. Of er op je aanstaande sixplackje ook nog wat vet zit doet er niet toe. Zodra je oefeningen doet, worden je buikspieren groter en sterker. Dat vet op je sixpackje verdwijnt zodra je afvalt. Afvallen doe je door suiker/koolhydraatbeperkt te eten -dat is de meest effectieve manier. Geen energiedrankjes etc dus meer. Van suiker word je dik.
Ritsuka
8 jaar geleden
Van suiker word je niet dik, van meer eten dan jenodig hebt word je dik.
Het heeft altijd nut. Je traint het vet eraf en er komen ook spieren bij.

Toegevoegd na 41 seconden:
Je krijgt dus geen extra vet erbij