hoe kan ik mijn pezen bij schouders verlengen?

mijn schouders (en nek) staan een beetje naar voren in een ongezonde houding. ik wil sowieso naar de fysiotherapeut maar ik vroeg me af of sporters ofzo een oefening kennen (kan je pezen eigenlijk verlengen of alleen spieren?) waarmee ik mijn schouders naar achter kan trekken en mijn pezen langer maak?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
9 jaar geleden
hoe weet je dat het aan verkorte pezen ligt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
omdat de kinderarts dat zei
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mmmm. Mijn schouders stonden ook naar voren maar de pezen in mijn schouders zijn juist veel te lang. Het had meer met een verkeerde houding te maken. Korte achillespezen (tenen lopen) in combinatie met een minderwaardigheidscomplex. Fysiotherapie heeft geholpen. Als je je pezen op wil rekken, kun je proberen je handen op je rug bij elkaar te krijgen, de ene bovenlangs en de andere onderlangs. Niet forceren!

Antwoorden (1)

Er is hier echter geen speciale stretch of rek oefening
alle oefeningen voor schouders maken alleen je spieren breder
Vedder weet ik zelf niet of het überhaupt mogelijk is om je schouder pezen langer te maken.