ik heb pasgeleden een pokeraccount aangemaakt op everest en vraag me af of je nog steeds kansspelbelasting moet betalen over je winst ?

ik weet dat er begin maart een nieuwe regeling is ingegaan maar het blijft voor mijn erg onduidelijk

Toegevoegd na 7 uur:
Ik weet dat er staat Door Nederlandse sites maar everest ligt binnen Europa moet ik dan nog zelf kansspelbelasting afdragen dat kan ik niet opmaken vanuit aangegeven sites

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Kansspelen via internet
Wint u in een binnenlands kansspel via internet? Dan hoeft u geen kansspelbelasting te betalen over de prijzen, maar de organisator wel.

Heeft u meegedaan aan een buitenlands kansspel via het internet? Dan betaalt u belasting over het verschil tussen de gewonnen prijzen en het bedrag dat u heeft ingezet. Daarvoor moet u zelf aangifte kansspelbelasting doen en de belasting betalen.

Dit stuk heb ik gevonden op de website van rijksoverheid. Of everest een binnen of buitenlandse website voor kansspelen is weet ik niet. Maar dat deel is dus belangrijk of je wel of geen belasting over je prijzengeld moet betalen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij een Nederlands Kansspelbedrijf moet de organisator de Kansspelbelasting over gewonnen prijzen hoger dan 445 euro afdragen aan de belastingdienst. Over prijzen kleiner dan 445 euro is geen kansspelbelasting verschuldigd.

Kansspelbedrijven die in het buitenland zijn gevestigd maar binnen de EU hebben die afdrachtplicht niet, dan moet de speler zelf de kansspelbelasting aangeven. Dat moet dan wel per kalendermaand gebeuren waarbij nauwkeurig aantoonbaar moet zijn wat de inzetten zijn geweest tegen welke behaalde winst.

Hier een link die e.e.a. omschrijft naar aanleiding van twee zaken bij de Hoge Raad m.b.t. het pokeren bij een buitenlandse site. http://www.taxence.nl/fiscaal-nieuws/nieuws/verdieping/kansspelbelasting-royal-flush-op-internet.96454.lynkx