Hoe voorkom ik dat mijn potlood schets grijs blijft afvegen tijdens het tekenen?

Als ik een schets maak met potlood en ik kijk na een tijdje is het hele vlak grijs geworden. Is er een manier om dit te voorkomen/verminderen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Probeer met een ander potlood te schetsen. Als daar dan ook hetzelfde gebeurt, dan ga je tijdens het tekenen waarschijnlijk met je hand over het papier vegen (gebeurt soms ook onopgemerkt).