Waar gaat het vocht heen bij het gebruiken van creatine?

Het wordt door mensen gebruikt die fitnessen. Ik heb er veel over gelezen, research voor gebruik natuurlijk.
Maar er staat overal dat je 2 tot 6kg aan kunt komen. Dit is natuurlijk vocht en misschien een beetje spierweefsel. Maar waar slaat dit vocht zichzelf op? Ga je er dikker door lijken, of worden je spieren juist dikker. Of natuurlijk iets anders...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Het beste antwoord

Creatine heeft als voordeel dat het zorgt voor een snellere opbouw van vetvrije massa. In plaats van vet wordt in de massa veel vocht opgeslagen. Tijdens het uitvoeren van krachttraining in combinatie met creatinegebruik krijg je dus een snelle spierweefsel opbouw, hierin blijft dus het opgenomen vocht.

Een vriend van mij gebruikt creatine, zijn spieren lijken daardoor dikker, totaal geen sprake van dat hij er zelf dikker door lijkt.

Enige nadeel aan het dikker lijken van de spieren is het 'lijken', het is namelijk niet dat je spieren sterker worden door het gebruik van creatine. Wel is het een soort pepmiddel voor de spieren, waardoor je iets harder/meer kunt trainen. Dit geld voor korte kracht trainingen, niet voor langdurige oefeningen.