Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe blijfen suikerklontjes aan elkaar zitten?

zeg maar je moet een bouwerkje maken van suikerklontje en die moetne aan elkaar vast blijven zitten hoe blijven ze dan aan elkatr vast ziiten wat voor middel heb je daar voor nodig?.!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
8.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Geef toch gewoon antwoord op de vraag betweter.
Probeer eens de klontjes iets te bevochtigen.
Mocht dat niet lukken kun je nog 'cement' maken van poedersuiker en water.
Mocht dat zelfs niet lukken; ik gebruik vaak eiwit als ik levensmiddelen wil lijmen.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja hoor, en nu is het antwoord van de betweter verdwenen, zal wel een moderator zijn geweest.
Kon alleen maar vallen over wat typefoutjes maar gaf geen antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat gebeurt wel wat vaker geloof ik, lastig is dat, weg context, ik vroeg me al af waar je op reageerde. Bovendien staat jouw antwoord bovenaan en een meer recent antwoord staat hieronder, bij sommige iets oudere vragen wordt die volgorde ook nog eens omgedraaid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antwoorden zijn natuurlijk ook niet bedoeld om op andere antwoorden te reageren. Daar zijn de reacties voor. Zo blijven de antwoorden gefocust op de vraag, en kunnen ze volgorde-onafhankelijk worden getoond (bijv beste bovenaan).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja James, daar zit wel wat in, maar als jij nu een antwoord op deze vraag had gegeven en ik geef weliswaar mijn eigen antwoord, maar gedeeltelijk in aanvulling op jouw antwoord, bijvoorbeeld omdat ik toevallig iets meer over het onderwerp weet. Dan wordt het erg lastig lezen als jouw antwoord ergens onder mijn antwoord komt te staan, of als het op een andere manier uit de volgorde wordt geplaatst.
Poedersuiker en eiwit mengen, en daar mee plakken is de beste manier om te doen .Wil je aparte dingen erbij maken, moet je "dragant"maken.30 gr.gelatine oplossen in 1/4 ltr.heet water.En dit door 1250 gr. losgezeefde poedersuiker spatelen, en als de temperatuur dit toelaat met de hand verder kneden, tot een consistente bol ontstaat die je op een marmer plaat die bestoven is met speksteenpoeder kunt uitrollen.Hie kun je dan figuren of modellen uitsteken of boetseren.Elk onderdeel op kamertemperatuur laten drogen,en met eiwit/poedersuiker
glazuur aan elkaar plakken.
Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eeeh.. Wat heb je nodig om goed te spellen?
Maar dat was je vraag niet.
Je wilt dus een bouwwerk maken van suikerklontjes?
Spannend!
Indien het niet voor consumptie is, raad ik je aan om gewoon lijm te gebruiken!
Maar in dat geval kun je de suikerklontjes ook wel achterwege laten en bv bakstenen gebruiken.
In dat geval is cement een aanrader!
En als je dat gaat doen moet je wel even een bouwvergunning regelen.
Met uitzondering van miniatuurbouw zoals Madurodam,
dan hoeft dat niet...
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beetje flauw he?
Vroeger werden er hele kastelen mee gebouwd. Ei klutsen als lijm werkt het best.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding