Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie maakt hier een punt? (volleybal)

Je hebt team 1 en team 2.
Team 2 doet een aanval, slaat de bal op de grond, maar wel op hun eigen veld (onder het net door). Wie maakt er dan een punt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
949
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie tekening..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kán dat bijna niet, zonder bij de smasch het net aangeraakt te hebben....Maar onder het net dóór kan er geen punt gemaakt worden : ongeldig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De tegenpartij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je krijgt pas een punt als de bal of in het andere veld op de grond terechtkomt. Of als de andere een fout maakt. Uiteindelijk komt de bal op je eigen veld terecht, en dan maakt het niet uit hoe, maar de tegenstander krijgt een punt.

Het lijkt me best knap eigenlijk als dat je lukt;)

Toegevoegd na 5 minuten:
Het lijkt me ook dat de speler het net aanraakt in deze situatie, waardoor de bal onder het net door gaat. Dit is netfout, dus een punt voor de ander.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Team 1 natuurlijk, team 2 speelt en raakt hun eigen grond = punt voor team 1 (: simple it is!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigen 'goal' voor team 2. Punt gaat naar team 1.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien een speler van team 1 niet reglementair op eigen helft staat,zal team 2 het punt krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dubbelfout? Omdat uit mijn hoofd 1 het net raakt en 2 de bal onder het net door slaat...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
team1 ik heb gevraagd aan de buurman hij zit er op
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er van uit gaande dat Team 2 de bal aan de eigen zijde van het net aanvalt, en de bal aan de zijde van Team 1 naar beneden gaat. Is het punt voor Team 2.

Het punt is voor Team 1 als de bal over het net was op het moment dat Team 2 aanviel (wat in de zaal het meest logisch is).

Ik heb het buiten wel eens meegemaakt met een service tegen harde wind in. Service draait vlak over het net heen en eronderdoor weer terug. Punt voor ons!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie serveerde er toen de bal onder het net doorging, was het jullie service of die van de tegenpartij?
Team 2. Zolang er geen netfout wordt gemaakt en het geen gestolen bal is maakt de aanvaller een punt als de bal niet verdedigd wordt, ook al valt de bal onder het net door op eigen veld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding