Hoe lang na je krachttraining mag je THC roken voor minste spier verlies?

Natuurlijk weet ik dat het niet verstandig is om een joint te roken of alcohol te benutten na het sporten. Daarom ben ik gestopt met alcohol en met roken van sigaretten. Maar ik hou er van om in het weekend af en toe in de avond of in de middag een paar hits van de bong te nemen.

Maar nu komt het.. Ik train op een zaterdag in de ochtend 10:00 en ik ben klaar om 12:00. Hoe lang moet ik wachten tot dat ik enkele hits (gemiddeld 5 hits) hit mag nemen van mijn bong zodat ik weinig tot geen spierverlies creëer. Voor de rest lukt het me gek genoeg niet om aan de junk food te gaan dus pak ik altijd verstandig me voedingspatroon op. Enige informatie volgt beneden. En dan vraag ik me ook even af.. Hoe erg is dat nou voor mijn spieren?

Cannabis gebruik:
Zaterdag middag --> Soms
Zaterdag avond
Zondag Middag
Zondag avond

Leeftijd: 19 jaar oud.
Krachttraining de sportschool
GEEN Tabak word er gebruikt.
1 bong sessie bestaat uit ruim 5 hits van de bong.
Wat is een bong? (--> Een bong is een soort waterpijp maar dan gemaakt voor wiet) <-- hele korte simpele uitleg.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
5.4K
Ritsuka
9 jaar geleden
heeft THC invloed op je spiermassa dan?
Ritsuka
9 jaar geleden
oh ja, zie hier iets dat het testosteron kan verlagen bij langdurig gebruik: http://www.livestrong.com/article/148436-the-effects-of-cannabis-on-muscle-growth/
Maar als je voeding verder goed is zal het effect niet zo groot zijn denk ik. Maar heb je echt elk weekend drugs nodig?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er staat dat hij het lekker vind, niet dat hij het nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb het niet elke weekend nodig. Er zijn zelfs dagen dat ik het gewoon simpel weg vergeet omdat ik het te druk heb met andere dingen. Maar ik vind het lekker om het zo in het weekend THC te benutten.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik las het als elk weekend 3-4x drugs gebruiken, dan heb ik de tekst verkeerd geinterpreteerd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geeft niks! Maar je mag het gerust ook zo bekijken. Stel je voor als ik inderdaad 3-4x ''drugs'' Kuch wiet zou gebruiken. Wat voor schade maak ik voor mezelf qua spieren ?
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik heb even hier gezocht: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed
Maar dat is niet echt iets waar specifiek onderzoek naar gedaan is heb ik het idee.
Ze kijken meer naar de invloed van thc op mensen met chronische pijnklachten bij bepaalde ziektes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ahja.. Voor de mensen die deze vraag lezen en niet snappen wat ik nou precies met ''bong hits'' bedoel. Kan je beter voorstellen 2 (volledige joints) dus vol met wiet zonder tabak per weekend. Graag zo spoedig mogelijk antwoord! Ik weet dat het lastig is om dit uit te pluizen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier zie ik wat Engelse links: https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=thc+influence+on+muscles Wellicht heb je er wat aan.

Antwoorden (1)

Ik schrijf mijn eigen ervaring in deze als antwoord.wellicht is het bruikbaar voor jou.
toen ik nog trainde,kracht en cardio,op de sportschool,blowde ik ook.veel.
ik zorgde voor goede voeding en de resultaten waren goed.
de mate waarin jij blowt,is volgens mij matig te noemen en zal geen negatieve uitwerking op jouw spieropbouw hebben.
Er waren indertijd op de sportschool mensen die dagelijks blowden en best veel.omdat ze jong waren ,goede voeding namen en hard trainden,hadden ze veel resultaat.
wat ik wil zeggen is dit.je traint hard en serieus,je let op je voeding,dan kan een matige vorm van ontspanning van welke aard dan ook ,niet schadelijk zijn.eerder positief.suc6 er mee.