Wat voor bijzondere/ aparte sporten zijn er in Nederland?

Grappige, mooie, leuke, gekke, bijzondere, aparte sporten, die in Nederland te spelen zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
4.4K

Het beste antwoord

Kaas Rollen!

Het beroemde ´Coopers Hill Cheese Rolling and Wake´ is een historisch, jaarlijks evenement in Gloucestershire (Engeland). Het principe is simpel: je rent achter een kaas aan vanaf een berg, je valt een paar honderd meter naar beneden en gaat vervolgens naar ófwel de pub, dánwel het ziekenhuis.

Want die helling is niet zoiets als de heuveltjes die we in Nederland kennen. Het is een behoorlijk stijl gevaarte en als je eenmaal begint te rennen... dan zie je er ook echt uit als een kaas die naar beneden rolt.

Zorbing!

Een nieuwe adrenaline sport, afkomstig uit Nieuw Zeeland is Zorbing. Leuk, veilig en voor iedereen, maar wel een beetje vreemd. Je wordt opgesloten in een doorzichtige opblaasbare plastic bal van zo´n 3 meter doorsnede die van een helling wordt afgerold.

De verhalen van degenen die voor de eerste keer gezorbd hebben zijjn nogal uiteenlopend: zonder ervaring word je vooral rondgesmeten als in een wasmachine. Maar de ervaren zorbing sporter weet aan alle kanten ´overeind´ te blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Fierljeppen
klootschieten
14 jaar geleden
Kwalleballen, als je van modder houdt, rugby mooi vindt dan is dit de sport voor man en vrouw.

http://oud-sabbinge.nl/index.php?film_ID=67
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vrij onbekende sport (voornamelijjk in Limburg en Brabant bekend) is beugelen.
Er is een Nederlandse bond en er worden competities gespeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar schijt de koe ook wel Schijt je Rijk genoemd is een folkloristische sport...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
La Canne, vechten met een (wandel)stok.
14 jaar geleden
Eieren eten in wedstrijdverband.

Toegevoegd na 25 seconden:
en wedstrijdpijproken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
softbal en korfbal zijn typisch nederlands
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dwergwerpen,bijzonder onsympathiek!