Wat zijn de grootste spiergroepen in het lichaam? En wat zijn goede oefeningen om deze te versterken?

Ik weet dat je sneller afvalt wanneer je de grote spiergroepen traint, omdat die zorgen voor meer verbranding. Ik wil weer wat afvallen, en weet ook dat dit heel veel met voeding te maken heeft. Maar door welke spiergroepen te trainen verbrand je het meest vet, en wat zijn hier goede oefeningen (in de fitness) voor?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
10.6K
Reddie
9 jaar geleden
De grootste spiergroep zijn de skeletspieren. Die train je door te bewegen en krachten uit te oefenen.
Ritsuka
9 jaar geleden
Hoe gaat het eigenlijk met je HIIT en je sportschema van 11 maanden terug? http://www.goeievraag.nl/sport-spel-recreatie/overig/vraag/479931/hiit-training-intervaltraining-week
Heb je al veel vooruitgang geboekt daarmee?

Antwoorden (2)

1 van de grootste spieren zijn je beenspieren, quad, hamstrings etc.
He beste kun je gaan voor oefeningen als barbell squat, deadlift en bench press. Hiermee pak je meerdere spiergroepen ineens.
En dan met zware gewichten trainen (wel goede warmingup en wel op je houding blijven letten)
En daarnaast natuurlijk wat cardio.
Ritsuka
9 jaar geleden
van groot naar klein:

quadriceps (vastus lateralis, vastus medialis, rectus femoris, vastus intermedialis)
glutes ( gluteus medius, gluteus maximus)
hamstrings ( biceps femoris, semitendinosis, semimembrinosis)
back ( lattisimus dorsi, trapezius, rhomboids and erector spinae)
chest (pectoralis major and pectoralis minor)
abs ( rectus abdominus, internal obliques and external obliques)
shoulders ( anterior deltoid, medial deltoid and posterior deltoid)
calves (gastrocnemius and soleus)
biceps (biceps brachii)
triceps (triceps brachii)
forearm (brachioradialis and a sh**load of others)

Om overal workouts bij te geven wordt nog een veel langer verhaal. Dus je kan het beste in google de naam van de spier intypen met het woord oefening of het woord workout erachter te zetten.

nog beter, zoek ze in youtube, dan zie je gelijk hoe je het moet doen.

Bijvoorbeeld: quadriceps workout