Is er wetenschappelijk bewijs voor dat krachttraining WEL of NIET slecht is voor op jonge leeftijd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
9 jaar geleden
is ook wel verschil tussen trainen met eigen lichaam en trainen met zware gewichten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bewijs heb ik niet kunnen vinden, maar als je voldoende slaap en genoeg/gezond eet hoeft het, lijkt mij, niet slecht voor je te zijn. Wat er soms beweerd wordt is dat je lichamelijk minder zou ontwikkelen (uitblijven groeispurt o.i.d.)
Als je met 18 jaar zou beginnen is het in ieder geval 'safe'.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ja, zoiets hoorde ik ook ja. Dat als je groei energie gebruikt word voor je spieren, dat je dan kleiner blijft. Mijn vriend heeft zwaar getraind toen hij jong was, hij heeft er flinke striae aan opgelopen bij zijn schouders, armen, liezen en benen.
Zoals bij zwangere vrouwen ook vaak gebeurt door het groeien van de baby, maar bij hem kwam het door het groeien van de spieren.
Dit is dus allemaal littekenweefsel.

Antwoorden (1)

Uit wezenschappelijk onderzoek is gebleken dat krachttraining niet slecht is voor tieners/kinderen. Onderzoek heeft uitgewezen dat in vergelijking met andere sporten krachttraining onder deskundige begeleiding juist bijna geen blessures oplevert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Link/Bron?