Bij klassiek ballet dans je op spitzen , doet dat zeer aan je voeten en hoe vaak draag je deze?

klassiek ballet

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Het voelt niet fijn om op spitzen te staan, want als je echt op de platte neuzen gaat staan, komt het volledige gewicht uit op de voeten. Er is wel iets uitgevonden waarmee de pijn enigszins kan worden verlicht: teenbeschermers. Dit zijn een soort van kleine sokjes die alleen om de tenen zitten. Er zijn verschillende varianten: de ene soort is gemaakt van een soort wolachtige stof, de andere van gel. Qua werking zit er weinig verschil in de 2 soorten, het gaat puur om wat iemand fijner vindt zitten.

Spitzen zul je eigenlijk elke balletles moeten dragen, dat is gewoon een onderdeel van het 'balletkostuum'.