Is je buik in houden voor 20/30 secondes nou slecht voor je?

Ik heb gelezen in een de boek van Arnold schwarzenegger dat hij 3x per dag (3 setjes) zijn buik in hield tussen de 20/30 secondes en dat 3x per setje.
om zo zijn ''Waist'' te verkleinen zodat zijn buik kleiner werd en zijn borst en rug meer naar voren kwamen.

En nu is mijn vraag, Hoe kan dit gezond zijn? Is dit wel gezond? Wat zijn de risico's?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
9 jaar geleden
vreemde oefening
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hmm..niet heel vreemd. Vroeger, voor ik echt te dik werd om er mee weg te komen, hield ik altijd urenlang mijn buikspieren aangespannen om een ietsiepietsie dunner te lijken. En dat wordt een gewoonte ; zowel staand, lopend en zittend, altijd je buikspieren aanspannen/ buik inhouden. Nooit problemen mee gehad. Ben daar eigenlijk in de zwangerschap pas mee gestopt, toen het even niet meer ' hoefde' en toen was die rare gewoonte weg. (De plattere buik natuurlijk ook...)
Inmiddels heeft de zwaartekracht de strijd al zo lang gewonnen, dat het ook geen nut meer heeft.

Antwoorden (1)

Deze oefening lijkt me niet signifikant anders dan wat veel mensen doen om hun bekkenbodemspieren stevig te houden : regelmatig een paar seconden achter elkaar aanspannen, vasthouden en weer loslaten. Ook met je bilspieren kan dat uitstekend, om een steviger achterwerk te krijgen. En geen mens die het opvalt.

Natuurlijk zou je dit met je buikspieren ook kunnen doen. Kwaad kan het zeker niet, je verstevigt er gewoon je buikspieren mee (een beetje). Het risico is....dat je een stevige buik krijgt. En dan niet stevig als in dik, maar stevig als in keihard (en dus juist plat). Lijkt me geen onaanvaardbaar risico eerlijk gezegd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar praten we dan over de buik aanspannen voor je buikspieren?
Of de buik inhouden?
Ivana
9 jaar geleden
Je kunt je buik niet inhouden zonder je buikspieren aan te spannen. Dat mag toch duidelijk zijn.
Marleen plus.