Is je buik in houden voor 20/30 secondes nou slecht voor je?

Ik heb gelezen in een de boek van Arnold schwarzenegger dat hij 3x per dag (3 setjes) zijn buik in hield tussen de 20/30 secondes en dat 3x per setje.
om zo zijn ''Waist'' te verkleinen zodat zijn buik kleiner werd en zijn borst en rug meer naar voren kwamen.

En nu is mijn vraag, Hoe kan dit gezond zijn? Is dit wel gezond? Wat zijn de risico's?

Weet jij het antwoord?

/2500

Deze oefening lijkt me niet signifikant anders dan wat veel mensen doen om hun bekkenbodemspieren stevig te houden : regelmatig een paar seconden achter elkaar aanspannen, vasthouden en weer loslaten. Ook met je bilspieren kan dat uitstekend, om een steviger achterwerk te krijgen. En geen mens die het opvalt. Natuurlijk zou je dit met je buikspieren ook kunnen doen. Kwaad kan het zeker niet, je verstevigt er gewoon je buikspieren mee (een beetje). Het risico is....dat je een stevige buik krijgt. En dan niet stevig als in dik, maar stevig als in keihard (en dus juist plat). Lijkt me geen onaanvaardbaar risico eerlijk gezegd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100