Hoe zit het met playoffs voetbal dit jäar?

.1champions league.2voorronde3.eufa...4?5?6?7?8?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Play-offs voor Europees voetbal vinden deze competitie alleen plaats tussen de nummers 6 t/m 9. Die vier clubs spelen voor een ticket in de tweede kwalificatieronde van de Europa League.

De nr 1 heeft directe toegang tot de Champions League.
Nr 2 komt uit in de derde (en laatste) kwalificatieronde voor de Champions League.
Nr. 3 heeft (net als de bekerwinnaar, indien die niet hierboven genoemd is als nummer 1 of 2) recht op een plek in de Play-offs voor de Europa League.

Nr.4 mag instromen in de derde (en laatste) kwalificatieronde voor de Europa League.

Nr 6 t/m 9 zijn hierboven genoemd.

http://downloadcentrum.knvb.nl/sportlink/knvb/document/Reglement%20deelname%20Europese%20clubcompetities.pdf?service=lucene%2FProcessIncrementHitCount&DocumentData%2FDocumentId=206&dataPath=DocumentData%2FData&checksum=-73456803

Voor wat betreft play-offs promotie en degradatie:
De kampioen van de Jupiler League promoveert direct.
In principe degradeert de nummer laatst van de eredivisie direct en spelen de nummer voorlaatst en de nummer 2 na laatst play-offs promotie/degradatie. Ik zeg hier "in principe" omdat dit niet geheel zeker is, volgende tekst vond ik bij de KNVB:
"Ingeval van de onherroepelijke intrekking van een licentie van een betaaldvoetbalorganisatie
gedurende het seizoen 2009/'10, die op dat moment uitkomt in de Eredivisie, zal de betreffende
betaaldvoetbalorganisatie uit de competitie worden genomen en niet meer in de eindrangschikking
van de Eredivisie seizoen 2009/'10 worden opgenomen.
Als gevolg hiervan zal de betaaldvoetbalorganisatie die als nummer laatst van de ranglijst na afloop
van de reguliere competitie Eredivisie seizoen 2009/'10 is gerangschikt, niet rechtstreeks degraderen
naar de Jupiler League. De nummer laatst van de ranglijst na afloop van de reguliere competitie
Eredivisie seizoen 2009/'10 zal in dit geval tezamen met de nummer één na laatst van de ranglijst na
afloop van de reguliere competitie Eredivisie seizoen 2009/'10 deelnemen aan de play-off om
promotie/degradatie."
Dit document dateert van februari 2010, dus na het verdwijnen van Haarlem.

Wie er verder nog promotie/degradatieduels spelen zijn:
"Aan de play-off om promotie/degradatie nemen tevens deel de vier periodekampioenen, alsmede de
vier hoogst geklasseerde betaaldvoetbalorganisaties uit de eindrangschikking van de Jupiler League
seizoen 2009/'10, die geen periodekampioenschap hebben behaald"