Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welke voet moet ik op mijn longboard staan ?

Ik ga binnekort een longboard kopen en ik heb als voorbereiding al wat tutorial's gekeken...En in die tutorials hebben ze het over je basis voet (even snel vertaald) dus de voet die je op het bord zet maar ik wil graag weten wat die van mij is want zelf kan ik er niet achter komen

1. Ik schrijf rechts
2. ik schiet rechts

Moet ik nu met mijn rechter voet op het board staan of juist met de linker

Toegevoegd na 2 minuten:
(2. bedoel ik mee voetbal)

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat ik nog vergeten was..Hoe zie je wat de voorkant/achterkant is

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat ik nog vergeten was..Hoe zie je wat de voorkant/achterkant is

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Een longboard heeft meestal geen voor en achterkant, je kunt dus twee kanten op rijden. De voet waarmee je voor moet staan is vaak juist de andere waarmee je schiet, dus met je 'schietvoet' zet je jezelf af tegen de grond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ty

Andere antwoorden (2)

rechtervoet is handiger als je rechts schrijft en voetbalt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je dominante voet kan je op een aantal manieren vaststellen. Wat bij mij goed werkte is de ogen dicht doen en door iemand anders in de rug laten duwen. De voet waarmee je vooruit stapt, dus jezelf stabiliseert, is je dominante voet. De meeste mensen staan, in tegenstelling tot schrijven en schieten, met links voor.

Dus als je jezelf met links stabiliseert, sta je links voor en andersom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zet toch af met je dominante voet? Dus je niet dominante voet gaat op de plank.
Amadea
11 jaar geleden
Als een longboard in principe op dezelfde manier gaat als een step, dan sta ik als linkshandige linksbenige met mijn linkervoet op de step en ik zet met mijn rechtervoet af. Op mijn rechterbeen sta ik niet stabiel genoeg. Dus ik sta met mijn dominante voet en zet af met de andere voet.
Amadea
11 jaar geleden
sta met = sta op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je staat op je dominante voet. Dit is met skateboards, wakeboards, snowboards en steppen hetzelfde over het algemeen.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing