Hoe kan ik mijn lichaam stil krijgen tijdens het darten en mijn vingers tegelijk laten loslaten?

vaak spinnen (draaien) mijn darts alle kanten het bord op in plaats van in een mooie rechte lijn. Ook trek ik mijn arm steeds naar rechts.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
1.8K

Antwoorden (3)

Focus op het doel (met je ogen dus), niet op het gooien. Dat werkte bij mij altijd heel goed.
9 jaar geleden
Oefenen!
Niet denken maar doen, dat is eigenlijk met alles, vooraf denken en dan : doen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zorg dat je zo ontspannen mogelijk staat met je voorste voet tegen de oche, en dan is het een kwestie van geconcentreerd oefenen. Blijven opletten hoe je je dart loslaat en je arm beweegt. Een beetje krachttraining kan ook geen kwaad om een stabiel arm te krijgen. Om een perfecte worp te krijgen heb je veel uren training nodig (en een beetje aanleg).
jc54