Wat voor een invloed heeft de materiaal van de vin van een wakeboard?

Ik heb een wakeboard met plastic vinnen. Online zie ik echter steeds vaker het aanbod voor vinnen van ander materiaal.
Zo vind ik vinnen van:
- Polycarbonaat
- Plastic universal
- Aluminium

Wat voor en hoeveel effect heeft dit op het wakeboarden?

Op internet kan ik er niets over vinden, maar misschien dat een Google-genie het wel lukt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Ik doe zelf ook veel aan wakebaorden en heb zelf de voorkeur aan vinnen van polycarbonaat wamt deze reageren snel en komen minder diep dan die van plastic waardoor deze ook worden geaccepteerd op obstakels van cablebanen en die van plastic niet maar als beginner zou ik de plastic vinnen aanraden omdat deze dieper komen en meer houvast hebben.