Ik wil graag een gezondheidstest doen voordat ik aan een fitness programma begin, waar kan dit en wat zijn hiervan de kosten?

moet ik hiervoor naar de huisarts ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Er zijn een aantal sportcentra die een fitheidstest kunnen afnemen. Dat is een persoonlijke test om te kijken hoe sterk en fit je bent en welke onderdelen van je lijf achterblijven. Je krijgt dan een uitgebreid rapport dat laat zien hoe je ervoor staat en waar aan gewerkt moet worden. Meestal krijg je ook van de sportschool waar de test gedaan is een individuele begeleiding.

Let op, een welness center test (zie link hieronder) is een uitgebreide test en niet te vergelijken met 5 minuten kletsen en een paar oefeningen met een sportschoolmedewerker.

Ik heb de test 2 jaar geleden gedaan en dat kostte 175 euro. Je hoeft niet naar de huisarts.

Ik weet niet waar je woont, maar de test wordt in veel plaatsen afgenomen.
paulus811