Hoeveel amateurvoetballers telt Nederland?

Laatst hoorde ik ergens 1.200.000 wat mij wat weinig leek.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
1.6K

Het beste antwoord

De KNVB telde afgelopen seizoen meer leden dan ooit tevoren. Met 1.125.091 leden heeft de voetbalbond ruim 35.000 leden meer dan het jaar ervoor. Het hoogste aantal leden was tot nu toe 1.114.084 in seizoen 1980/’81.

En dan zijn er nog die geen lid zijn van een KNVB voetbal club
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat jaren geleden hoorde ik van rond de 1 miljoen, dus het zou best kunnen kloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om dit te beantwoorden moet je eerst weten wanneer iemand een amateurvoetballer is. Voetballers die niet betaald worden sowieso, maar geldt dan dat iedereen die ooit 1 spelletje voetbal speelt een amateur voetballer is?
Zoja, dan denk ik dat nederland ongeveer 16 miljoen amateur voetballers heeft.