Is het trainen van kuiten wel echt effectief?

Ik ben dus een jongen van 17 jaar 190cm 84 kilo, nou is mijn bovenlichaam wel redelijk zelfde geldt voor mij bovenbenen.
Alleen mijn onderbenen (kuiten&enkels) zijn heel erg dun.
Terwijl ik ze wel vaak train maar ik zie geen resultaat.
Tips??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Train je ze wel zwaar genoeg? De kuit is namelijk de sterkste spier van heel je lichaam!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik voel ze wel na een traning, maar klopt het ook dat het genetics is?
Dus niet echt te trainen valt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee denk het niet. Het valt wel te trainen. Ik trainde ook wel eens kuiten maar daar zie je meestal wel het minste resultaat. Ik zou ze wel gewoon blijven pakken. Meestal lijken ze gewoon dun.

Antwoorden (1)

Specifiek 1 lichaamsdeel trainen is erg lastig.
Ik weet niet wat voor training je precies doet voor je kuiten, maar ik zou vooral focussen op zware squats en deadlifts (verschillende variaties en met goede vorm).
Hard fietsen werkt ook goed voor kuiten, kijk maar eens bij wielrenners.
Ritsuka