Is een gewichtsvest schadelijk?

Ik denk erover om een 10kg gewichtsvest te kopen, ik heb geen overgewicht btw, en ik weet niet of dat een goede aankoop word. Ik planneer ermee alledaags te lopen en dan als ik een wedstrijd basketbal speel het af te doen met als hoop om me sneller te bewegen en hoger te springen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik begrijp je Nederlands niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is best wel duidelijk denk ik
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad: omschrijf de vraag graag duidelijker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kortsamengevat: Als ik een 10kg gewichtsvest dagelijks draag, is dat slecht voor mij of juist goed?

Het beste antwoord

Wat een grappig idee.

Of een gewichtsvest schadelijk is? nee dat denk ik niet, je verhoogt je lichaamsgewicht met 10 kilo, waardoor je iets meer moeite moet doen en dat zal even wennen zijn, zoals iemand die 10 kilo aankomt ook iets meer moeite moet doen om te lopen/rennen.

Of je resultaat zult boeken, betwijfel ik.

Ik denk dat je beter harder kunt trainen met sprintjes trekken [snelheid] en 'eindeloos' springen om je benen nog meer te trainen, maar nu met omhoog springen/afzetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het een slecht idee is. Als ik jou was zou ik hem (aangenomen dat je online besteld hebt) direct terugsturen. Als je hoger wilt kunnen springen, dan moet je dat oefenen. Door een gewichtsvest te dragen belast je je spieren op een heel andere manier dan dat je ze nodig hebt. Springen is explosief, het dragen van een gewichtsvest precies het tegenovergestelde. Springen vergt bijv. ook veel van je voetspieren, iets dat je met een gewichtsvest totaal niet traint. Verder zou een vest je houding kunnen verslechteren omaatje rugspieren niet goed genoeg ontwikkeld zijn.
Veel springoefeningen doen helpt je beter te springen, core stability is nooit weg, verder is een goede trainer eindeloos veel beter dan een gewichtsvest. :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo ongeveer allemaal.