Welke soort stijldans op Fire-Bruce Springsteen?

Welke soort stijldans past bij het nr van Bruce Springsteen - Fire http://youtu.be/d5PoIrcyd34

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Antoni
9 jaar geleden
"A cover version of "Fire" was recorded by Kenneth "Babyface" Edmonds and Des'ree for the soundtrack of the 1998 motion picture Hav Plenty. This particular version has a beat that makes it suitable for dancing Bachata." staat op http://en.wikipedia.org/wiki/Fire_(Bruce_Springsteen_song) Die tekst gaat helaas alleen over de coverversie van Kenneth Edmonds en Des'ree, maar de dans Bachata wordt dus genoemd.
Antoni
9 jaar geleden
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Bachata_(dance)

Antwoorden (2)

"A cover version of "Fire" was recorded by Kenneth "Babyface" Edmonds and Des’ree for the soundtrack of the 1998 motion picture Hav Plenty. This particular version has a beat that makes it suitable for dancing Bachata." staat op http://en.wikipedia.org/wiki/Fire_(Bruce_Springsteen_song)

Die tekst gaat helaas alleen over de coverversie van Kenneth Edmonds en Des’ree, maar de dans Bachata wordt dus genoemd.

Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Bachata_(dance)

Toegevoegd na 51 minuten:
Ik heb die coverversie van Kenneth Edmonds en Des'ree eens geluisterd. Naar mijn idee is de Bachata ook te dansen op het origineel van Bruce Springsteen. Wat melodie betreft, is er niet zo'n groot verschil tussen het origineel en de coverversie, vind ik.
9 jaar geleden
Als je kijkt naar de 10 grote dansen, zoals Cha-cha, rumba, jive, wals, foxtrot, etc zit is eigenlijk alleen de rumba geschikt. Het is niet ideaal en de muziek is er zelfs een fractie langzaam voor, maar het kan wel.

Hierboven wordt de Bachatta genoemd en dit ligt in dezelfde categorie als de lambada of de disco-fox. Leuk om te doen.
De Bachatta is een soort alternatief voor de Cha-cha (de Bachatta mensen zullen me hiervoor afschieten, sorry alvast). Ik heb me er niet in verdiept maar het zal een dansvorm zijn uit een bepaald land. Qua ritme en wat ik zo snel gezien heb, is dat zeker te doen op deze muziek, maar dan moet je wel een nieuwe dans leren (gezien de vraag denk ik dat je danservaring niet heel groot is, dus ik kan ook niet inschatten of je een nieuwe dans snel oppakt).
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. We gaan trouwen en zijn op zoek naar een openingsdans. We vinden dit nr allebei erg mooi maar hebben 0,0 danservaring dus wellicht is de rumba dan niet de meest handige keuze.
Wat zouden jullie aanraden qua dans voor een stel zonder ervaring?
Thecis
9 jaar geleden
Rumba is wat lastiger, maar behoort wel tot de echte basis. Met een stap of 7 heb je de basis.Maar wat timing betreft is deze wat lastiger. De meeste mensen pakken de Quick Step. Dit zijn 4 passen naar voren en 4 passen naar achter. Dat is de basis daar (voor voor zij sluit en achter achter zij sluit). Voor beide partners zijn de passen hetzelfde, alleen wanneer de een naar voren gaat, gaat de ander naar achter. Een linkse draai (6 stappen) is gemakkelijk geleerd in een paar lessen (en dan kan je het ook echt zelf). Neem eens contact op met een lokale dansschool en vraag naar de mogelijkheden.