Wat betekent een * achter een geregistreerde tijd bij wedstrijdzwemmen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kun je een voorbeeld geven?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijvoorbeelld 1:37.28* , dat staat soms bij de uitslagen erachter. Bij andere tijden staat niets erachter
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik doelde eigenlijk meer op een screenshot van een uitslag, of een vb. op wikipedia. Als ik naar alle uitslagen van bijv. de Olympische Spelen kijk, zie ik nergens een *. Vaak als ergens een * staat, zal elders wel te lezen zijn wat de betekenis hiervan is.

Het beste antwoord

Dit komt voor bij tijdwaarneming met aantikplaten. Er wordt door de tijdwaarnemer (official bij de aantikplaat) ook altijd met de hand een tijd opgenomen. Zo is er altijd een eindtijd, ook al tik je te zacht aan. Als er dus niet goed wordt aangetikt wordt dus de hand geklokte tijd gebruik. Dit wordt aangegeven met een sterretje in de uitslag.

Vraag anders voor meer uitslag je ploegleider of trainer.