Wat kan ik het beste op "rustdagen" doen bij een fullbody fitness schema?

Op maandag, donderdag doe ik krachttraining. Spiermassa opbouw is het doel.
Ik doe een full body schema en train alle spiergroepen op maandag en donderdag. Tussen deze dagen neem ik totale rust.

Op deze dagen voer ik 3 set uit van tussen de 8 en 12 reps. 70% van mijn maximale 1 rep gewicht.

Ik hoor verschillende dingen over rustdagen.

1. De fitness instructeur bij mijn sportschool zegt dat je best training kan doen op rust dagen maar dan met het halve gewicht dat je ik op maandag en vrijdag doe. Hij zegt dat ik gewoon veel herhalingen moet doen en weinig gewicht op rustdagen.

2. Sommige medewerkers zeggen dat cardio erg goed is. Het zorgt ervoor dat de giftige stoffen die tijdens de krachttraining zijn aangemaakt worden afgevoerd.

3. Ik lees overal (internet en boeken) dat rust het allerbelangrijkste is voor spierherstel.

Ik heb geen andere sporten en heb een baan waar ik zelf veel loop en sta. (verkoper). Ook rijd ik naar mijn werk met de auto.

Wat is het beste om te doen op rustdagen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op rustdagen is het belangrijk om je spieren te laten rusten. Wat de instructeur zegt is dus niet juist. Teveel je spieren belasten kan lijden tot overtraining. Op je rustdagen geef je je spieren juist de tijd om te herstellen van de belasting. Ook als je geen spierpijn hebt wil dat niet zeggen dat je spieren voldoende rust hebben gekregen. Onderschat dus nooit de rustdagen want zonder goed herstel zul je minder resultaat boeken. Als je er niet van houd om helemaal niet naar de "gym" te gaan, dan kun je altijd op je rustdagen buik trainen (deze kan elke dag) en natuurlijk cardio. Je andere spiergroepen zoals schouders,rug,benen,biceps & triceps hebben echt voldoende rust nodig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100