Waarom dragen Indiase mannenhockeyers een knotje en/of een tulband tijdens de wedstrijd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
9.7K

Antwoorden (1)

De typische tulband die je bij de Indiase hockeyers ziet, dragen ze omdat ze Sikhs zijn, navolgers van het Sikhisme. Een van de regels van dat geloof is dat je je haar niet af mag knippen. Vanaf jonge leeftijd dragen de jongens daarom hun haar in een knotje met een tulband eroverheen.