Waarom mag een topsporter geen sex hebben vlak voor een wedstrijd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
12K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat dat niet mag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn trainer dit nooit horen zeggen.

Het beste antwoord

Dan is hij aan slapen toe... En niet aan nog eens een prestatie maken...

Juist na de wedstrijd motiveert hem beter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Sex zou de prestatie beinvloeden in negatieve zin.

Toegevoegd na 3 minuten:
Lange tijd was de bewering dat sex en topprestaties in de sport niet samengaan onaantastbaar. En bij sommige sporten geldt dat nog steeds, bijvoorbeeld in de bokswereld. Sex voor de wedstrijd is een eeuwenoude discussie die wellicht ook nooit ophoudt. Het zal ook mede verband houden met de calvinistische opvatting dat als je iets lekkers of leuks doet, je je daarna enigszins schuldig behoort te voelen en je er op de een of andere wijze voor moet 'boeten'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het mag wel, niemand zal hem of haar tegenhouden maar je raakt nogal wat energie kwijt door zo'n ontlading.
En die energie kun je waarschijnlijk het beste voor de wedstrijd gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat hij in topconditie moet zijn en zijn gedachten bij de sport moet houden.
als hij eerst met zijn vrouw gaat spelen dan kan het zijn dat hij al een beetje moe word mischien
14 jaar geleden
Mannen maken na een orgasme minder testosteron aan en hun spieren werken wat minder, dus voor mannen is seks voor de wedstrijd vaak minder goed.
Bij vrouwen daarentegen verhoogd seks haar testosteron spiegel dus kan het prestatie-verhogend werken.

Ik zeg daarentegen, seks is lekker ontspannend dus als je een avondje van te voren een goede beurt maakt, slaap je veel beter en ben je meer uitgerust voor de wedstrijd.

Vroeger toen ik nog wel eens bokste, was het uit den boze om je kruit te verschieten vlak voor de wedstrijd omdat ze dachten dat je minder agressief zou zijn door de zaadlozing, maar moet eerlijk bekennen dat ik mijn beste wedstrijden bokste als ik de avond ervoor goede seks had gehad :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede sex is ook topsport! DAN heb je al je beste prestatie geleverd en je kruit verschoten. Alvorens je aan de wedstrijd begint. Om kort door de bocht te gaan moet je de volgende ronde nog rijden. Beter lijkt het mij om als sporter (als je nog wil preteren) om eerst voor die ronde te gaan om vervolgens wat minder te presteren (met de eindlijn in zicht) in bed. Nb. Topsportes kunnen m.i. doorgaans ook goed in bed presteren zolang ze hun toppie niet elders hoeven te bewijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens PPL:
De ‘edge’ is weg.
Hormoonniveaus staan lager, er is minder adrenaline, na de inspanning gaat het lichaam in rustiger modus.
(Daarom vallen veel mensen na de sex als een blok in slaap).

Je bent dus minder scherp, minder geconcentreerd en op een lager spanningsniveau.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is omdat sex je hartslag omhoog haalt, zodat je hart overbelast kan raken door de snelle hartslag die er dan als is. Sex kost ook vaak redelijk veel energie, waardoor de prestaties ook weer minder worden.
En als je je afvraagt of die hartslag hoog blijft tot de volgende ochtend, dat is zeker zo, een hart dat snel klopt, blijft nog uren lang last hebben van een hoge hartslag. Ik heb bijvoorbeeld 4 uur geleden gevoetbald en mijn hart klopt nog steeds als een dolle.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na sex wordt men moe de slaap hormonen gaan actief. daarom is dat niet goed voor de sporter. Helemaal uitgeput voor de wedstrijd ken je niet voorstellen he,