waarom rvs en geen beton als skatepark?

Wat is de beste materiaal voor skatepark? en waarom?
Rvs is glad en blijft lang nat maar doet minder pijn als je valt.
Wat is het slimst in Nederland waar heb je grip en doet het niet teveel pijn als je valt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Beton geeft minder lawaai en is goedkoper in onderhoud.
Nadeel van rvs is dat het spiegelend is en je kan je eraan snijden of verbranden. Bovendien staat officieel in de voorschriften van speeltoestellen dat dit daarom verboden is te gebruiken.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry ik zie nu dat je bedoeld dat het skatepark juist van rvs gemaakt is, dat snap ik dan niet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Beton geeft naar mijn idee meer grip. Het doet wel meer pijn als je valt maar je moet altijd bescherming dragen, en dan is het niet zo'n probleem.