Als een onafhankelijk land een olympisch onderdeel wint, welk lied wordt er dan gedraaid bij de medialleceremonie?

Ze zouden het volkslied van de het onafhankelijke land kunnen draaien, maar dat vind ik onlogisch. Want ze komen namelijk uit voor het olympisch comité. Dus een olympisch lied, het volkslied of toch iets anders?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
ronron1212
9 jaar geleden
hoe bedoel je onafhankelijk land?
Poet
9 jaar geleden
Wat bedoel je met onafhankelijk? Een land dat geen kolonie is? Dan zal dat land toch een volkslied hebben. Nederland bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iedere deelnemer aan de Olympische Spelen is een lidstaat of land dat erkend wordt door het Internationaal Olympisch Comité, dus met een eigen Olympisch Comité. Het bestaat met andere woorden niet dat een onafhankelijk land dat niet erkend werd door het IOC, kan deelnemen aan de Spelen. Tenzij je iets anders bedoelde met je vraag.. ?

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je een onafhankelijke deelnemer bedoelt. Mocht deze een gouden medaille winnen, dat wordt de Olympische hymne gespeeld.
bamibal