Hoe laat je de roodheid na sporten weggaan?

Na het sporten of inspanning heb ik vooral erg rode wangen. Zijn er trucjes waardoor dit sneller wegtrekt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Door het koud te krijgen, want dan vernauwen de bloedvaten in je gezicht weer. Je zou bijvoorbeeld een zak diepvriesdoperwten tegen je wangen kunnen houden, of twee gekoelde blikjes drinken.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar vervolgens verwijden ze weer... want door iets kouds tegen je lichaam aan te houden wordt het ook heel rood.
Ik zou het eerder doen met iets uit de koelkast: flesje water, plakjes komkommer. Maar opzich geen verkeerd antwoord :)