Waarom wordt het bitje in het shirt gedaan van de bokser na de wedstrijd?

Ik kijk wel eens bokswedstrijden (op amateur niveau). Nu merk ik vaak dat de coach na de wedstrijd het bitje uit doet bij de bokser en deze vervolgens in zijn shirt stopt (direct nadat de laatste ronde gebokst is). Wat is hier de reden voor, wanneer wordt dit gedaan en waarom?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

De bokser zelf kan met die enorme handschoenen het bitje niet god vastpakken, en hij heeft zelf geen zakken om het in te doen. Het bitje in houden is geen optie, want dat praat zo moeilijk. Op dat moment is de coach de aangewezen persoon om e.e.a. voor zijn pupil te regelen.
jc54
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Natuurlijk kan hij het bitje wel vastpakken, de bokswedstrijd is immers afgelopen dus hij kan zijn handschoenen en bitje gewoon uitdoen. Ook is het zo dat niet iedere coach dit doet, ik zie het heel af en toe.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In je vraag stel je nog dat je het vaak merk, nu zie je het heel af en toe. Doen ze het nu vaak of heel af en toe?