Met welke spiegelreflexcamera kun je foto's direct op facebook plaatsen?

Dus niet via een kabel, maar direct met slechts een klik op de knop.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Antwoorden (1)

Je kunt een camera met wifi kopen, alleen is het aantal merken redelijk beperkt en zijn het de duurdere camera's die het standaard hebben. Ook kun je een geheugenkaart met wifi plaatsen. Een geheugenkaart met wifi is een duurdere kaart in het segment maar hierdoor kun je wel iedere camera uitrusten met wifi.

Een aantal camera's schijnt direct op je camera al plaatsen op Facebook mogelijk te maken (en er zijn compact camera's die draaien op Android zodat je FB zelf op je camrea kunt installeren). Andere camera's moet je weer via een app op je telefoon verbinden en dan kun je via je telefoon de foto's delen.

Op de sit van Foto Konijnenberg heb ik een artikel over wifi gevonden dat je mogelijk op weg helpt. Ook een link naar de camera's met wifi en een link naar geheugenkaarten met wifi.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt helemaal, meeste camera's met wifi maken contact via een app met je telefoon of tablet en zo kun je delen. Alleen zijn er inmiddels ook een paar camera's die rechtstreeks kunnen delen zonder tussenkomst van een 2e apparaat. Deze camera's hebben software draaiend op Android aan boord. Zelf zou ik daar niet aan beginnen, het is ruimte in de besturing die ik liever zou besteden aan techniek voor mijn foto's ;-) Zo'n SD kaart met wifi lijkt me wel een uitkomst.