Weet iemand leuke vragen voor een quiz over andere culturen?

Voor straatspeeldag hebben we het thema Andere culturen gekozen: hier leek het me leuk om een quiz te maken met vragen die geschikt zijn voor kinderen (4-18) en hun ouders.
Heeft iemand inspiratie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
3.2K

Het beste antwoord

Waarom eten chinezen met stokjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar weet niemand toch het antwoord op... ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van die kinderen, dus...

Andere antwoorden (6)

een feestdag noemen en dan vragen bij welk geloof hoort deze feestdag

Toegevoegd na 6 minuten:
dat kun je ook met eten doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is kouseband? Wat is een tsunamie,wat betekent duku,welke dieren zijn er In .....?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie denkt NIET tot een andere cultuur te horen? En als je nee zegt, vertel dan waarom niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom drinken ze in Rusland altijd vodka bv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eh, om dronken te worden?
Noem 5 landen met het voor ons bekende specialiteit van dat land.
bijv..
frankrijk... champagne/stokbrood/etc.
belgie ... bier/bonbons
italie... pizza
eh...
turkije.... soarma
china... chinees eten.

Of noem 5 landen met een zeer bekend gebouw/ monument
bijv...
frankrijk - eiffeltoren
verenigde staten - grand canyon of het vrijheidsbeeld
egypte- pyramides
duitsland - de muur
china ... ook de muur.
etc,.. etc...

Met dit soort vragen kunnen jong en oud iets verzinnen en hebben ze ook als er meerdere spelers in een team zitten, ze ook allemaal een kans om antwoord te geven.
veel krijgen de kids al op school namelijk.

Leuk idee hoor, ook een goed idee voor op de camping bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nog even een toevoeging... je kan iedereen in het team ook omstebeurd een antwoord laten geven, net zoiets als in ik hou van holland ( linda de mol) dan hoeft niet iedereen door elkaar heen te roepen en krijgen de kleinste ook een kansje.
Hoe heet de traditionele Griekse dans?
(Sirtaki)