Zijn pushups even goed als trainen met dumbells om je biceps te trainen?

Ik wil graag wat afvallen. Daar heb ik een bepaald programma voor wat ik volg. Daarnaast wil ik ook mijn armspieren wat extra trainen. Ik heb geen dumbells, maar kan het even effectief zijn als ik dit doe met bijvoorbeeld pushups? Stel dat ik precies hetzelfde doe met dumbells of pushups, zijn lushups dan even goed om mijn armspieren (vooral biceps) te trainen of niet?
Het grote probleem is dat ik van mijn ouders geen dumbells mag halen, anders had ik dit gedaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Neem stevige colaflessen en vul deze met zand of water. Zo heb je gewichten.
Castle
10 jaar geleden
Precies mijn gedachte Ritsuka. Gewoon iets anders zwaar nemen of maken. Denk eens aan Rocky 4 waarin Drago het technisch spul had om te trainen zoals een loopband en Rocky zelf tegen een berg op ging lopen. Wat je niet hebt kan je dus maken in dit geval.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ik kan het inderdaad proberen. Alleen een stevige colafles is maximaal 2 liter en als je die vol doet met water heb je nog maar 2 kilo terwijl ik geen moeite heb om met een kilonof 7/8 20 reps te doen
Ritsuka
10 jaar geleden
Met zand is zwaarder, en probeer anders zo'n frituurvet fles.

Het beste antwoord

push-ups zijn een push-oefening, hiermee train je borst/schouders/triceps.
pull-oefeningen, zoals pull-ups, trainen rug, biceps.

maar naast het trainen van de "mannelijkheids-spier" the almighty BICEPS, is het wellicht verstandig om gewoon het hele lichaam te trainen met krachtoefeningen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eens met Ronald. De voornaamste spiergroep die je traint bij het uitvoeren van push ups zijn de borstspieren, ook wel de musculus pectoralis genoemd. Daarnaast gebruik je de schouders, triceps, onderrug en buikspieren als secundaire spiergroepen bij deze oefening.

Wanneer je de biceps wilt trainen zijn daar veel oefeningen voor, ook oefeningen die je thuis kunt doen met een setje dumbbells.